عکس آواتار
captcha

بسمه تعالی
کلیه قوانین بهانما مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده است و متعاقبا کاربر نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با کاربر است.
بهانما به اطلاعات خصوصی اشخاصى که از خدمات سایت استفاده می‏‌کنند، احترام گذاشته و از آن محافظت می‏‌کند.
بهانما متعهد است در حد توان از حریم شخصی شما دفاع کند و در این راستا، تکنولوژی مورد نیاز برای هرچه مطمئن‏‌تر و امن‏‌تر شدن استفاده شما از سایت را توسعه دهد. در واقع با استفاده از سایت بهانما، شما رضایت خود را از این سیاست نشان می‏‌دهید.
فروشگاه های محترم که قصد عضویت در سایت دارند موارد زیر را حتما مدنظر بگیرند:
1- فروشندگان محترم عضو سایت توجه داشته باشند که شرط تداوم استفاده از خدمات بهانما، به روز رسانی همه کالاهایشان بطور روزانه (حد اکثر طی 7 روز) می باشند که در غیر اینصورت کالاهای به روز رسانی نشده آنها حذف خواهد شد.
2- در دوره عضویت رایگان، اگر فروشنده ای پس از 10 روز بعضی از کالاهای خود را به روز رسانی نکرده باشد، ادامه عضویت وی منوط به عقد قرارداد با بهانما خواهد بود.
3- قیمت ها و کالاهای ثبت شده فروشگاه در بهانما نباید با قیمت ها و کالاهایی که به مشتری اعلام یا فروخته می شود متفاوت باشد. مسئولیت صحت قیمت و شرایط فروش کالاها در سایت کاملا بر عهده فروشگاه میباشد و بهانما مسئولیتی از این باب نخواهد داشت.

کاربران و جویندگان کالا یا قیمت توجه داشته باشند که بهانما مسئولیتی از بابت تطابق قیمتهای ثبت شده در سایت با قیمتی که فروشنده در هنگام فروش به مشتری اعلام می کند ندارد و رعایت صداقت اخلاقا بر عهده فروشندگان محترم است.

کاربران عضو سایت که قصد ارسال نظر در سایت دارند، حتما قوانین زیر را مد نظر داشته باشند:
1- بدیهی است که اگر این قوانین در نظرات کاربری رعایت نشود، نظر ایشان تایید نخواهد شد و در نتیجه در سایت به نمایش در نخواهد آمد.
با این حال، بهانما هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت یا عدم صحت نظرات منتشر شده در این قسمت ندارد. نمایش نظرات کاربران در سایت به هیچ وجه به معنی تایید محتویات نظر نیست. لذا از کاربران محترم تقاضا می شود، نظرات را اصل و پایه انتخاب و تصمیم گیری خود قرار ندهند.
2- نقد کاربران باید شامل نقاط قوت و ضعف محصول در استفاده عملی و تجربه شخصی فرد باشد، درج قیمت کالا در این بخش ممنوع است.
3- برای ارسال نقد، لازم است کاربران تا حد ممکن از مبالغه و بزرگنمایی مزایا یا معایب محصول خودداری کنند. در غیر اینصورت نقد مورد نظر تایید نخواهد شد.
4- با توجه به تفاوت در سطح محصولات مختلف و تفاوت عمده در قیمت های آن ها، لازم است نقد و بررسی هر محصول با توجه به قیمت آن صورت گیرد نه به صورت مطلق.
5- کاربران ارسال کننده نظر موظف به استفاده از ادبیات محترمانه و عدم توهین به دیگر کاربران هستند، بدیهی است هرگونه توهین به فرد یا افرادی، باعث عدم تایید نظر کاربر می شود.
6- تمام کاربران حق دارند نظرات خود را به شرط رعایت قوانین، در سایت منتشر کنند، لذا حتی اگر نظری را به دور از واقعیت، جانبدارانه یا اشتباه یافتید، نباید نظر دهنده را مخاطب قرار دهید یا از وی انتقاد نمایید. هر کاربر تنها می تواند نظر خود را عنوان کند و قضاوت را به خوانندگان نظرات واگذار نماید.
7- با توجه به مسئولیت سایت در قبال لینک های موجود در آن؛ کاربران نباید لینک سایت های دیگر را در نظرات خود ثبت نمایند. کاربران دقت داشته باشند تا جای ممکن از هرگونه لینک دادن (فرستادن) کاربران به سایت های دیگر خودداری نمایند.
8- تنها نظراتی که مرتبط با محصول مورد نظر باشند، تایید خواهند شد، لذا خواهشمندیم از مطرح کردن بحث های شخصی، متفرقه و غیر مرتبط با محصول خودداری نمایید.
9- کاربران می توانند نقد خود به هر بخش بهانما را در صفحه تماس با ما اعلام نمایند، لذا از نوشتن نقد خود درباره سایت در قسمت نظرات خودداری نمایید.
10- ثبت اطلاعات ارتباطی شخصی، از جمله شماره تلفن یا آدرس ایمیل در قسمت نظرات ممنوع می باشد، لذا از ثبت اینگونه اطلاعات ارتباطی در نظرات خود خودداری نمایید.

عکس آواتار
پرکردن موارد ستاره دار الزامی می باشد

بسمه تعالی
کلیه قوانین بهانما مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده است و متعاقبا کاربر نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با کاربر است.
بهانما به اطلاعات خصوصی اشخاصى که از خدمات سایت استفاده می‏‌کنند، احترام گذاشته و از آن محافظت می‏‌کند.
بهانما متعهد است در حد توان از حریم شخصی شما دفاع کند و در این راستا، تکنولوژی مورد نیاز برای هرچه مطمئن‏‌تر و امن‏‌تر شدن استفاده شما از سایت را توسعه دهد. در واقع با استفاده از سایت بهانما، شما رضایت خود را از این سیاست نشان می‏‌دهید.
فروشگاه های محترم که قصد عضویت در سایت دارند موارد زیر را حتما مدنظر بگیرند:
1- فروشندگان محترم عضو سایت توجه داشته باشند که شرط تداوم استفاده از خدمات بهانما، به روز رسانی همه کالاهایشان بطور روزانه (حد اکثر طی 5 روز) می باشند که در غیر اینصورت کالاهای به روز رسانی نشده آنها حذف خواهد شد.
2- در دوره عضویت رایگان، اگر فروشنده ای پس از 10 روز بعضی از کالاهای خود را به روز رسانی نکرده باشد، ادامه عضویت وی منوط به عقد قرارداد با بهانما خواهد بود.
3- قیمت ها و کالاهای ثبت شده فروشگاه در بهانما نباید با قیمت ها و مشخصات کالاهایی که به مشتری اعلام یا فروخته می شود متفاوت باشد. مسئولیت صحت قیمت و شرایط فروش کالاها در سایت کاملا بر عهده فروشگاه می باشد و بهانما مسئولیتی از این باب نخواهد داشت. در صورت بروز چنین مغایرتی بهانما حق دارد بدون بازگرداندن حق عضویت اشتراک فروشگاه خاطی را حذف نماید.

کاربران و جویندگان کالا یا قیمت توجه داشته باشند که بهانما مسئولیتی از بابت تطابق قیمتهای ثبت شده در سایت با قیمتی که فروشنده در هنگام فروش به مشتری اعلام می کند ندارد و رعایت صداقت اخلاقا بر عهده فروشندگان محترم است.

کاربران عضو سایت که قصد ارسال نظر در سایت دارند، حتما قوانین زیر را مد نظر داشته باشند:
1- بدیهی است که اگر این قوانین در نظرات کاربری رعایت نشود، نظر ایشان تایید نخواهد شد و در نتیجه در سایت به نمایش در نخواهد آمد.
با این حال، بهانما هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت یا عدم صحت نظرات منتشر شده در این قسمت ندارد. نمایش نظرات کاربران در سایت به هیچ وجه به معنی تایید محتویات نظر نیست. لذا از کاربران محترم تقاضا می شود، نظرات را اصل و پایه انتخاب و تصمیم گیری خود قرار ندهند.
2- نقد کاربران باید شامل نقاط قوت و ضعف محصول در استفاده عملی و تجربه شخصی فرد باشد، درج قیمت کالا در این بخش ممنوع است.
3- برای ارسال نقد، لازم است کاربران تا حد ممکن از مبالغه و بزرگنمایی مزایا یا معایب محصول خودداری کنند. در غیر اینصورت نقد مورد نظر تایید نخواهد شد.
4- با توجه به تفاوت در سطح محصولات مختلف و تفاوت عمده در قیمت های آن ها، لازم است نقد و بررسی هر محصول با توجه به قیمت آن صورت گیرد نه به صورت مطلق.
5- کاربران ارسال کننده نظر موظف به استفاده از ادبیات محترمانه و عدم توهین به دیگر کاربران هستند، بدیهی است هرگونه توهین به فرد یا افرادی، باعث عدم تایید نظر کاربر می شود.
6- تمام کاربران حق دارند نظرات خود را به شرط رعایت قوانین، در سایت منتشر کنند، لذا حتی اگر نظری را به دور از واقعیت، جانبدارانه یا اشتباه یافتید، نباید نظر دهنده را مخاطب قرار دهید یا از وی انتقاد نمایید. هر کاربر تنها می تواند نظر خود را عنوان کند و قضاوت را به خوانندگان نظرات واگذار نماید.
7- با توجه به مسئولیت سایت در قبال لینک های موجود در آن؛ کاربران نباید لینک سایت های دیگر را در نظرات خود ثبت نمایند. کاربران دقت داشته باشند تا جای ممکن از هرگونه لینک دادن (فرستادن) کاربران به سایت های دیگر خودداری نمایند.
8- تنها نظراتی که مرتبط با محصول مورد نظر باشند، تایید خواهند شد، لذا خواهشمندیم از مطرح کردن بحث های شخصی، متفرقه و غیر مرتبط با محصول خودداری نمایید.
9- کاربران می توانند نقد خود به هر بخش بهانما را در صفحه تماس با ما اعلام نمایند، لذا از نوشتن نقد خود درباره سایت در قسمت نظرات خودداری نمایید.
10- ثبت اطلاعات ارتباطی شخصی، از جمله شماره تلفن یا آدرس ایمیل در قسمت نظرات ممنوع می باشد، لذا از ثبت اینگونه اطلاعات ارتباطی در نظرات خود خودداری نمایید.

captcha
10 برند برتر و ارزشمند جهان در سال 2015

10 برند برتر و ارزشمند جهان در سال 2015

انتشار خبر در سه شنبه, 31 فروردین 1395 | 12:21
0

دنیای امروز ما پر است از محصولات مختلف و متنوع که هر کدام ساخت شرکت و کمپانی کوچک و بزرگی از گوشه و کنار این کره خاکی می باشند که با اسم برندشان نام گرفته و با لوگویشان در ذهن ها تداعی می گردند.

بعضی از کمپانی ها و برندها چنان قدرتمند گشته اند که طیف متنوعی از کالاها را تولید کرده و 100 ها هزار نفر را در استخدام خود دارند.این کمپانی ها سرمایه و درآمد سرشاری دارند که معمولا روز به روز هم در حال زیادتر شدن است.به عنوان نمونه میزان گردش مالی، دارائی ها و صد البته قدرت تاثیرگذاری و نقش آفرینی همین برندها و کمپانی هایی که می خواهیم در اینجا بررسی کنیم به تنهایی از بسیاری از کشورهای عضو سازمان ملل متحد بیشتر است.به عبارت دیگر شما در هر نقطه ای از کره زمین که سراغی ازمحصولات این برندها بگیرید احتمالا خیلی از مردمانش با آنها آشنا خواهند بود.به امید روزی که کشور عزیز ما هم در لیست برترین برندهای جهان نماینده ای داشته باشد.

آمار منتشره سال 2016

آمار سال 2016

خوب همانطور که ملاحظه می فرمائید آمار سال 2016 ارزشمندترین برندها منتشر گشته است

* اپل رشدی 5 درصدی داشته و با تقریبا " 8 میلیارد دلار افزایش ارزش برند به نسبت پارسال کماکان اول است.اپل که تاسیس اش به سال 1976 میلادی بر میگردد هر سهم اش در بازار بورس آمریکا در اکتبر 2016 حدود 117 دلار ارزش داشته و درآمد سال 2015 کمپانی هم تقریبا 233 میلیارد دلار بوده است

* گوگل با سرعت در حال نزدیک شدن به اپل است و با رشدی 11 درصدی سالانه که بیش از 2 برابر اپل است می تواند با روند کنونی طی چند سال آینده جایگاه اول را تصاحب کند.گوگل مهمترین و مشهورترین سرویس ابرکمپانی آلفابت است که در سال 1998 میلادی پدید آمده و و طی این سال ها گذردهنده بخش مهمی از ترافیک وب بعنوان پیش نیاز ورود به سایر سایت ها شده است

* خوب اگر در آمارهای سال 2015 که در پایین همین خبر موجود است دقت کنید می بینید که در متن ما پیش بینی کرده بودیم که سهام و ارزش برند کوکاکولا و سایر شرکت هایی از این دست بدلیل افزایش دانش عمومی جوامع و توجه پیش از پیش به مقوله سلامتی کاهش پیدا خواهد کرد و همینگونه هم شده و کوکاکولا با کاهش 7 درصدی ارزش برنداش به رقم 73 میلیارد دلار رسیده است اما همچنان این کمپانی 130 ساله سومین در لیست 10 برند برتر باقی مانده

* مایکروسافت با رشدی 8 درصدی به نسبت 2015 حالا با 72 میلیارد دلار عنقریب است که کوکاکولا را پشت سر بگذارد و این اتفاق بسیار محتمل و قابل پیش بینی است.غول محبوب ردموندی که همه ما بخشی از زندگی فناورانه امروزی مان را به آن مدیونیم با آمدن نادلا جان تازه ای گرفته و مدام در حال کشف و ورود به موقعیت های جدید است.با این اوصاف برند مایکروسافت را حالا حالاها در لیست برترین برندهای جهان خواهیم دید

* تویوتا که پارسال ششم بود با سخت کوشی مثال زدنی اش حالا با 53.5 میلیارد دلار ارزش برند بر جایگاه پنجم تکیه زده است.تویوتا از 80 سال پیش که تویودا آن را بنیان نهاد همیشه نقش پر رنگی در بازار جهانی خودرو داشته است و بواسطه ماشین های با کیفیت و با دوام اش نزد خریداران جهانی از جایگاه ویژه ای برخوردار است که به این راحتی ها خدشه پذیر نیست.امروزه از خودروهای این برند برتر جهانی کمتر نشانی در کشورمان می بینیم و بیشتر از زیرمجموعه لوکس اش یعنی لکسوس خودرو می بینیم که البته این هم بر می گردد به سیاست های غلط مدیران خودروسازی ما که بجای تمایل و همکاری با ارزشمندترین برند خودرویی جهان سراغ فرانسوی ها و از آن بدتر چینی ها رفته اند.و مردم هم که همیشه نظاره گر و بازنده آشفته بازار خودروی کشور هستند

* آی بی ام هم با سقوطی بزرگ 19 درصدی به رتبه ششم با 52.5 میلیارد دلار تنزل یافته و وضعیتی نگران کننده تر از همه در میان ارزشمندترین برندها دارد چرا که فقط در طی 2 سال گذشته 29 درصد از ارزش برندش را از دست داده است

* سامسونگ هم توانسته جایگاه هفتمی اش را با 14درصد رشد و رسیدن به 51.8 میلیارد دلار حفظ کند و باید ببینیم که با ماجراهایی که گوشی هوشمند نوت 7 بر سر برنداش آورده آیا سال بعد هم در این جمع خواهیم دیدش

* همانطور که می بینید آمازون با بیشترین رشد سالانه به میزان 33درصد 2پله صعود داشته و از رتبه 10 پارسال به 8 رسیده و چشم به رده های بالاتر دارد که با این روندی که در پیش گرفته بسیار هم محتمل می باشد

* خودروساز شهیر آلمانی یعنی مرسدس بنز هم صعود خوبی داشته و با 18 درصد رشد حالا برنداش 43.4 میلیارد دلار می ارزد

* و اما آخرین عضو لیست 10 برند برتر هم جنرال الکتریک است که اگرچه رشد 2 درصدی داشته اما چون رونداش آهسته بوده رقبا از آن پیشی گرفته اند و از رتبه هشتمی پارسال به مکان 10 برترین برندهای جهان تنزل کرده است

ادامه لیست 2016

در گراف بالا می توانید رتبه های 11 تا 24 را هم به اجمال ملاحظه بفرمائید

اما در قسمت زیر آمار سال 2015 به تفصیل شرح داده شده است

آمازون

10-آمازون

بزرگترین خرده فروشی آنلاین جهان که در چندین کشور توسعه یافته جهان انتخاب اول خریداران در بسیاری از کالاهاست توانسته جایگاه 10 مین برند ارزشمند جهان را برای خود دست و پا کند.ارزش برند آمازون 37.9 میلیارد دلار بوده که نسبت به سال گذشته 29 درصد رشد داشته و توانسته برند آمازون را از جایگاه 15 ،سال پیش 5 پله ترقی دهد و به 10 برساند.

 

مک دونالد

9-مک دونالد

مجموعه فست فود های زنجیره ای مک دونالد آمریکا که از سال 1940 تقریبا کار خود را آغاز کرده اکنون در بیش از 119 کشور جهان شعبه داشته و تعداد شعبه هایش هم از 36000 هزار رستوران فراتر رفته و گفته می شود که روزانه حدود 68 میلیون مشتری دارد.برند مک دونالد اگرچه 6 درصد ارزشش را نسبت به سال قبل از دست داده اما همچنان همان جایگاه نهم سال پیش را در اختیار دارد و 39.8 میلیارد دلار می ارزد.مک دونالد اگر کمی حواسش نباشد برند آمازون و یا حتی بی ام دبلیو و مرسدس بنز که یازدهم و دوازدهم هستند می توانند جایگاهش را به خطر بیندازند.

 

جنرال الکتریک

8-جنرال الکتریک

برند قدیمی و شناخته شده جنرال الکتریک آمریکا که در حوزه های مختلف فناوری های الکتریکی برای خود اسم و رسمی دارد و بیشتر با موتورهای هواپیمایی اش می شناسیمش عجیب نیست که در لیست ارزشمندترین برندهای ما هم باشد.جنرال الکتریک که بیش از 124 سال از فعالیتش می گذرد و مقر اصلی اش در نیویورک است در سال 2015 درآمد بیش از 117 میلیارد دلاری داشته است.برند جنرال الکتریک با دو پله سقوط نسبت به سال پیش و از دست دادن 7 درصد از ارزش برندش کماکان 42.3 میلیارد دلار می ارزد.

 

سامسونگ

7-سامسونگ

کره ای ها پله های ترقی را چندتا یکی در حال طی کردن هستند.این کشور که در دوران نه چندان دوری آرزو داشت به موقعیت کشور ما برسد حالا بواسطه سخت کوشی مردمش و مدیریت درست و هدفمند مدیرانش در بسیاری از زمینه ها سالها از ما جلوتر افتاده است.شاید بتوان کمپانی هایی نظیر هیوندای ،کیا و علی الخصوص سامسونگ که به تنهایی 489000 نفر پرسنل دارد را نماد این پیشرفت و ترقی بنامیم.برند حالا 78 ساله سامسونگ در سال 2015 توانسته به عنوان نماینده کره ای ها جایگاه هفتم سال پیشش را بدون تغییر در ارزش برندش اش حفظ کند و هم اکنون 45.3 میلیارد دلار می ارزد.

 

تویوتا

6-تویوتا

بزرگترین خودرو ساز جهان علی رغم ناملایماتی که هر از گاهی طبیعت کشور ژاپن همچون سونامی،سیل وزلزله بر سرش می آورد همچنان با سخت کوشی تمام به پیش می رود.تویوتا که از سال 1937 فعالیت خود را در ژاپن آغاز نموده چند سالیست که رقابت تنگاتنگی را برای کسب عنوان بزرگترین خودروساز جهان با فولکس واگن آلمان و جنرال موتورز آمریکا دارد.تویوتا بیش از 344 هزار نفر پرسنل دارد و امسال توانسته ارزش برندش را 2 پله و به میزان 16 درصد ترقی دهد و با حدود 49 میلیارد دلار در جایگاه ششم بایستد.

 

آی بی ام

5-آی بی ام

شرکت های تک و فناورانه آی بی ام آمریکا که مادر بسیاری از شرکت های تکنولوژیک عصر حاضر است و در بسیاری از فناوری های علی الخصوص کامپیوتری امروزی سهم بزرگی دارد اکنون بیش از 100 سال از فعالیتش می گذرد و همچنان در یافتن راه حل های جدید و تکنولوژیک برای حل مسائل امروزی به پیش می رود.درآمد آی بی ام در سال 2015 بیش از 81 میلیارد دلار بوده که از این مقدار حدود 13 میلیارد اش درآمد خالص بوده است.برند آی بی ام با از دست دادن 10 درصد ارزشش نسبت به سال پیش و تنزل یک پله ای با فاصله نسبتا" زیاد به نسبت برند ششم یعنی تویوتا اکنون کمی بیش از 65 میلیارد دلار می ارزد.

 

مایکروسافت

4-مایکروسافت

شرکت کامپیوتری و معروف مایکروسافت که در کشور ما همه بیشتر با ویندوزهایش و بویژه موسس ثروتمند و نامدارش بیل گیتس می شناسندش بعد از آمدن مدیریت جدید یعنی ساتیا نادلا نیروی تازه ای گرفته و پا در حوزه های جدیدی نظیر ساخت لپ تاپ یا هدست های واقعیت مجازی و...نهاده  و بسیاری از اشتباهات گذشته را جبران کرده و روند رو به رشدی را فعلا" دوباره در پیش گرفته است.مایکروسافت که به نسبت کمپانی هایی که تا اینجا برایتان معرفی کردیم کم سن وسال تر است و بتازگی 40 سالگی را رد کرده ،در سال قبل میلادی درآمد 93.5 میلیارد دلاری را کسب کرده است.ارزش برند مایکروسافت با یک پله صعود به نسبت سال پیش و افزایش 11 درصدی 67.7 میلیارد دلار قیمت دارد و در رتبه چهارمین برند ارزشمند جهان قرار گرفته است.

 

کوکاکولا

3-کوکا کولا

برند مطرح نوشابه سازی کوکا کولا توانسته با فاصله زیاد نسبت به رقیب قدر هموطنش یعنی پپسی که جایگاه 24 ام را کسب کرده در حوزه ارزش برند شکستش دهد.کمپانی نوشیدنی سازی کوکاکولا که با نوشابه های مشکی و زیرشاخه های رنگی اش شناخته شده است بیش از 129 سال است که در این حوزه فعالیت دارد و از شرق و غرب این کره خاکی بیشتر مردمان در 200 کشور جهان حداقل یکبار محصولاتش را امتحان کرده اند.اگرچه این کمپانی و رقیبان مشابه اش سعی می کنند با انواع و اقسام حربه هایی نظیر محصولات رژیمی ،بدون قند وتبلیغات فراوان و خلاقانه همچنان فروش خود را حفظ کنند و مانع از کاهش مصرف خریداران بشوند اما بواسطه اثبات مضرات این دست نوشیدنی ها برای بدن و امید به پیشرفت سطح آگاهی مردمان جهان انتظار می رود طی سالهای آینده روز به روز از بزرگی و اعتبار این کمپانی و سایرین بواسطه کاهش مصرف مردم کاسته شده و در آینده ارزش برندشان نیز به این بالایی نباشد در هر حال برای ما جای تاسف است که در کشورمان نوشیدنی های بسیار خوشمزه تر وسالم تری همچون دوغ را در اختیار داریم و نه تنها نتوانستیم آنها را جهانی کنیم بلکه در کشور خود ما هم در بین مصرف کنندگان جایگاه شایسته خود قرار ندارند.

ارزش برند کوکاکولا با 4 درصد افت به نسبت سال پیش و بدون تغییر در جایگاه سومی اش 78.4 میلیارد دلار است.

 

گوگل

2- گوگل

غول دنیای اینترنت که با موتور جستجوی قدرتمندش معروف است روز به روز در حال بزرگتر شدن است و هر روز هم خبری از وارد شدنش به حوزه جدیدی از فناوری ها به گوش می رسد.گوگل مدیران بسیار بلند پروازی دارد که به کم و بهتر بگوییم زیاد هم قانع نیستند و اهداف بسیار بزرگی را در سر می پرورانند که قصد انجامش را دارند بطوریکه بتازگی ابر شرکتی با نام آلفابت را هم برای مدیریت یکپارچه بنیان نهاده اند.باید منتظر ماند و ببینیم آینده گوگل چگونه است اما تا همین جا هم با این سابقه بسیار کم حدود هجده ساله به نسبت بقیه بسیار موفق عمل کرده و نامش را در تاریخ تکنولوژی و اینترنت جهان جاودانه کرده است.برند گوگل با 12 درصد رشد به نسبت سال پیش و بدون تغییر در جایگاه دومی حالا بیش از 120 میلیارد دلار می ارزد.اگرچه که فاصله ارزشی برند گوگل با رتبه اول همچنان زیاد است ولی اگر با همین فرمان پیش برود بعید نیست در آینده ای نه چندان دورجایگاه اول را کسب کند.

 

اپل

1-اپل

انتظاری برندی جز اپل را در جایگاه نخست با ارزش ترین برندهای جهان نداشتیم چرا که همان لوگوی سیب گاز خورده و داستان معروف اش برای خود کلی ارزش و اعتبار کسب دارد و به معنای واقعی ارزش یک برند را تعریف می کند.اپل که بتازگی 40 ساله شده است بسیاری از موفقیت هایش را مدیون معروفترین موسس اش یعنی استیو جابز فقید است.اگر می خواهید پی به ارزش برند و اعتبار این کمپانی تکنولوژیک آمریکایی ببرید کافیست بدانید که هر سهم اپل تا لحظه تنظیم این گزارش معادل 107 دلار در بازارهای بورس داد و ستد می شود که رقم فوق العاده ای برای یک سهم از یک کمپانی ست.اپل در سال 2015 بیش از 233 میلیارد دلار درآمد داشته که 53 میلیارد دلاراش خالص بوده است.ارزش برند اپل با افزایش خیره کننده 43 درصدی و حفظ جایگاه اولی اکنون کمی بیش از 170 میلیارد دلار می ارزد.

همانطور که دیدید بجز یک برند ژاپنی و یک کره ای که با سخت کوشی تمام و مدیریت کارآمد توانسته اند کمپانی خود را در مسیر اعتلا قرار داده و اعتبار برندشان را جهانی کنند سایرین برندهای ارزشمند لیست آمریکایی هستند و این چیزی نیست جز نتیجه و حاصل جمع آوری نخبگان علمی سراسر جهان،فراهم کردن بسترهای رشد و پیشرفت و توجه ویژه و منحصر بفرد به علم و تکنولوژی در کشورآمریکا.

امیدواریم از این گزارش لذت برده باشید.

با ما همراه باشید

مطالب مرتبط :

ارزشمندترین برندهای خودروسازی جهان

10 کشور برتر حوزه تجارت الکترونیک در سال 2014

منبع : استاتیستا


نظرات کاربران