عکس آواتار
captcha

بسمه تعالی
کلیه قوانین بهانما مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده است و متعاقبا کاربر نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با کاربر است.
بهانما به اطلاعات خصوصی اشخاصى که از خدمات سایت استفاده می‏‌کنند، احترام گذاشته و از آن محافظت می‏‌کند.
بهانما متعهد است در حد توان از حریم شخصی شما دفاع کند و در این راستا، تکنولوژی مورد نیاز برای هرچه مطمئن‏‌تر و امن‏‌تر شدن استفاده شما از سایت را توسعه دهد. در واقع با استفاده از سایت بهانما، شما رضایت خود را از این سیاست نشان می‏‌دهید.
فروشگاه های محترم که قصد عضویت در سایت دارند موارد زیر را حتما مدنظر بگیرند:
1- فروشندگان محترم عضو سایت توجه داشته باشند که شرط تداوم استفاده از خدمات بهانما، به روز رسانی همه کالاهایشان بطور روزانه (حد اکثر طی 7 روز) می باشند که در غیر اینصورت کالاهای به روز رسانی نشده آنها حذف خواهد شد.
2- در دوره عضویت رایگان، اگر فروشنده ای پس از 10 روز بعضی از کالاهای خود را به روز رسانی نکرده باشد، ادامه عضویت وی منوط به عقد قرارداد با بهانما خواهد بود.
3- قیمت ها و کالاهای ثبت شده فروشگاه در بهانما نباید با قیمت ها و کالاهایی که به مشتری اعلام یا فروخته می شود متفاوت باشد. مسئولیت صحت قیمت و شرایط فروش کالاها در سایت کاملا بر عهده فروشگاه میباشد و بهانما مسئولیتی از این باب نخواهد داشت.

کاربران و جویندگان کالا یا قیمت توجه داشته باشند که بهانما مسئولیتی از بابت تطابق قیمتهای ثبت شده در سایت با قیمتی که فروشنده در هنگام فروش به مشتری اعلام می کند ندارد و رعایت صداقت اخلاقا بر عهده فروشندگان محترم است.

کاربران عضو سایت که قصد ارسال نظر در سایت دارند، حتما قوانین زیر را مد نظر داشته باشند:
1- بدیهی است که اگر این قوانین در نظرات کاربری رعایت نشود، نظر ایشان تایید نخواهد شد و در نتیجه در سایت به نمایش در نخواهد آمد.
با این حال، بهانما هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت یا عدم صحت نظرات منتشر شده در این قسمت ندارد. نمایش نظرات کاربران در سایت به هیچ وجه به معنی تایید محتویات نظر نیست. لذا از کاربران محترم تقاضا می شود، نظرات را اصل و پایه انتخاب و تصمیم گیری خود قرار ندهند.
2- نقد کاربران باید شامل نقاط قوت و ضعف محصول در استفاده عملی و تجربه شخصی فرد باشد، درج قیمت کالا در این بخش ممنوع است.
3- برای ارسال نقد، لازم است کاربران تا حد ممکن از مبالغه و بزرگنمایی مزایا یا معایب محصول خودداری کنند. در غیر اینصورت نقد مورد نظر تایید نخواهد شد.
4- با توجه به تفاوت در سطح محصولات مختلف و تفاوت عمده در قیمت های آن ها، لازم است نقد و بررسی هر محصول با توجه به قیمت آن صورت گیرد نه به صورت مطلق.
5- کاربران ارسال کننده نظر موظف به استفاده از ادبیات محترمانه و عدم توهین به دیگر کاربران هستند، بدیهی است هرگونه توهین به فرد یا افرادی، باعث عدم تایید نظر کاربر می شود.
6- تمام کاربران حق دارند نظرات خود را به شرط رعایت قوانین، در سایت منتشر کنند، لذا حتی اگر نظری را به دور از واقعیت، جانبدارانه یا اشتباه یافتید، نباید نظر دهنده را مخاطب قرار دهید یا از وی انتقاد نمایید. هر کاربر تنها می تواند نظر خود را عنوان کند و قضاوت را به خوانندگان نظرات واگذار نماید.
7- با توجه به مسئولیت سایت در قبال لینک های موجود در آن؛ کاربران نباید لینک سایت های دیگر را در نظرات خود ثبت نمایند. کاربران دقت داشته باشند تا جای ممکن از هرگونه لینک دادن (فرستادن) کاربران به سایت های دیگر خودداری نمایند.
8- تنها نظراتی که مرتبط با محصول مورد نظر باشند، تایید خواهند شد، لذا خواهشمندیم از مطرح کردن بحث های شخصی، متفرقه و غیر مرتبط با محصول خودداری نمایید.
9- کاربران می توانند نقد خود به هر بخش بهانما را در صفحه تماس با ما اعلام نمایند، لذا از نوشتن نقد خود درباره سایت در قسمت نظرات خودداری نمایید.
10- ثبت اطلاعات ارتباطی شخصی، از جمله شماره تلفن یا آدرس ایمیل در قسمت نظرات ممنوع می باشد، لذا از ثبت اینگونه اطلاعات ارتباطی در نظرات خود خودداری نمایید.

عکس آواتار
پرکردن موارد ستاره دار الزامی می باشد

بسمه تعالی
کلیه قوانین بهانما مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده است و متعاقبا کاربر نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با کاربر است.
بهانما به اطلاعات خصوصی اشخاصى که از خدمات سایت استفاده می‏‌کنند، احترام گذاشته و از آن محافظت می‏‌کند.
بهانما متعهد است در حد توان از حریم شخصی شما دفاع کند و در این راستا، تکنولوژی مورد نیاز برای هرچه مطمئن‏‌تر و امن‏‌تر شدن استفاده شما از سایت را توسعه دهد. در واقع با استفاده از سایت بهانما، شما رضایت خود را از این سیاست نشان می‏‌دهید.
فروشگاه های محترم که قصد عضویت در سایت دارند موارد زیر را حتما مدنظر بگیرند:
1- فروشندگان محترم عضو سایت توجه داشته باشند که شرط تداوم استفاده از خدمات بهانما، به روز رسانی همه کالاهایشان بطور روزانه (حد اکثر طی 5 روز) می باشند که در غیر اینصورت کالاهای به روز رسانی نشده آنها حذف خواهد شد.
2- در دوره عضویت رایگان، اگر فروشنده ای پس از 10 روز بعضی از کالاهای خود را به روز رسانی نکرده باشد، ادامه عضویت وی منوط به عقد قرارداد با بهانما خواهد بود.
3- قیمت ها و کالاهای ثبت شده فروشگاه در بهانما نباید با قیمت ها و مشخصات کالاهایی که به مشتری اعلام یا فروخته می شود متفاوت باشد. مسئولیت صحت قیمت و شرایط فروش کالاها در سایت کاملا بر عهده فروشگاه می باشد و بهانما مسئولیتی از این باب نخواهد داشت. در صورت بروز چنین مغایرتی بهانما حق دارد بدون بازگرداندن حق عضویت اشتراک فروشگاه خاطی را حذف نماید.

کاربران و جویندگان کالا یا قیمت توجه داشته باشند که بهانما مسئولیتی از بابت تطابق قیمتهای ثبت شده در سایت با قیمتی که فروشنده در هنگام فروش به مشتری اعلام می کند ندارد و رعایت صداقت اخلاقا بر عهده فروشندگان محترم است.

کاربران عضو سایت که قصد ارسال نظر در سایت دارند، حتما قوانین زیر را مد نظر داشته باشند:
1- بدیهی است که اگر این قوانین در نظرات کاربری رعایت نشود، نظر ایشان تایید نخواهد شد و در نتیجه در سایت به نمایش در نخواهد آمد.
با این حال، بهانما هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت یا عدم صحت نظرات منتشر شده در این قسمت ندارد. نمایش نظرات کاربران در سایت به هیچ وجه به معنی تایید محتویات نظر نیست. لذا از کاربران محترم تقاضا می شود، نظرات را اصل و پایه انتخاب و تصمیم گیری خود قرار ندهند.
2- نقد کاربران باید شامل نقاط قوت و ضعف محصول در استفاده عملی و تجربه شخصی فرد باشد، درج قیمت کالا در این بخش ممنوع است.
3- برای ارسال نقد، لازم است کاربران تا حد ممکن از مبالغه و بزرگنمایی مزایا یا معایب محصول خودداری کنند. در غیر اینصورت نقد مورد نظر تایید نخواهد شد.
4- با توجه به تفاوت در سطح محصولات مختلف و تفاوت عمده در قیمت های آن ها، لازم است نقد و بررسی هر محصول با توجه به قیمت آن صورت گیرد نه به صورت مطلق.
5- کاربران ارسال کننده نظر موظف به استفاده از ادبیات محترمانه و عدم توهین به دیگر کاربران هستند، بدیهی است هرگونه توهین به فرد یا افرادی، باعث عدم تایید نظر کاربر می شود.
6- تمام کاربران حق دارند نظرات خود را به شرط رعایت قوانین، در سایت منتشر کنند، لذا حتی اگر نظری را به دور از واقعیت، جانبدارانه یا اشتباه یافتید، نباید نظر دهنده را مخاطب قرار دهید یا از وی انتقاد نمایید. هر کاربر تنها می تواند نظر خود را عنوان کند و قضاوت را به خوانندگان نظرات واگذار نماید.
7- با توجه به مسئولیت سایت در قبال لینک های موجود در آن؛ کاربران نباید لینک سایت های دیگر را در نظرات خود ثبت نمایند. کاربران دقت داشته باشند تا جای ممکن از هرگونه لینک دادن (فرستادن) کاربران به سایت های دیگر خودداری نمایند.
8- تنها نظراتی که مرتبط با محصول مورد نظر باشند، تایید خواهند شد، لذا خواهشمندیم از مطرح کردن بحث های شخصی، متفرقه و غیر مرتبط با محصول خودداری نمایید.
9- کاربران می توانند نقد خود به هر بخش بهانما را در صفحه تماس با ما اعلام نمایند، لذا از نوشتن نقد خود درباره سایت در قسمت نظرات خودداری نمایید.
10- ثبت اطلاعات ارتباطی شخصی، از جمله شماره تلفن یا آدرس ایمیل در قسمت نظرات ممنوع می باشد، لذا از ثبت اینگونه اطلاعات ارتباطی در نظرات خود خودداری نمایید.

captcha
مردم در اقتصاد های بزرگ چند دلار برای خرید های آنلاین صرف می کنند

بزرگترین بازارهای تجارت الکترونیک مدل B2C

انتشار خبر در چهارشنبه, 20 بهمن 1395 | 10:44
0

همانطور که واقفید تجارت الکترونیک را از یک دیدگاه کلی و معروف به 4 شاخه B2C – B2B – C2B – C2C تقسیم می کنند که در این مدل ها منظور از نماد حرف C همان خریدار و مشتری است و B هم معرف بیزینس و کسب و کار است پس در مدل B2C مراد تجارت الکترونیکی ست که از سوی بیزینس به سمت مشتریان جریان دارد مثلا" معروف ترین هایش آمازون معروف یا نمونه داخلی اش دیجی کالا

سایت های مدل B2C را اصطلاحا عمدتا خرده فروشی آنلاین می نامند چرا که آنها پلی هستند بین کسب و کار ها و مشتری ها و بقولی از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را به مشتری می فروشند

در این که تجارت الکترونیک طی سال های اخیر رشد بسیار سریع و شگرفی داشته و دنیا به این سمت در حال حرکت است دیگر شبهه ای نیست اما بگذارید ببینیم روند بطور مثال در طی دو سال قبل میلادی به چه صورت بوده است و 10 کشور برتر مدل B2C را مرور کنیم

مدل بی تو سی

ابتدا بگوئیم که در حجم کلی تجارت الکترونیک مدل B2C در سال 2015 به نسبت 2014 حدود 19.9 % شاهد افزایش و رشد بودیم و به عدد 2.3 تریلیون دلار در سطح جهان رسیده بودیم که منطقه آسیا پاسیفیک با اختصاص حدود 1 تریلیون دلار از این رقم رتبه اول را در اختیار دارد که مهمترین قسمت اش هم به چین با رقم اعجاب آور 766.5 میلیارد دلا مربوط می شود.

برای سال 2016 پیش بینی از رشد 17.5 را داریم برای مدل B2C که عدد کلی را با 2.7 تریلیون دلار خواهند رساند

مناطق آمریکای شمالی ، اروپا و آمریکای لاتین هم در رتبه های بعدی قرار دارند .

اگر چه چین رشد و حجم بزرگی در تجارت الکترونیک در حال تجربه کردن است اما در میزان نرخ رشد سالانه دوم است و هندی ها با نزدیک 75 % رشد سالانه در سال 2016 سرعت بی نظیری در این خصوص دارند.

داده نما

از آخر به اول می آییم

پهناورترین کشور جهان روسیه با اندکی افزایش به نسبت سال 2015 به 24 میلیارد دلار حجم تجارت الکترونیک مدل B2C رسیده است

رشد شگرف هند در همین جا مشخص است چرا که از 25.5 میلیارد دلار 2015 به 44.7 میلیارد دلار رسیده است

کانادا رتبه بعدی ست که البته با این آمار و ارقام باید جایش را به هند بدهد

کره جنوبی هم که مدت هاست در همه زمینه های در حال پیشرفت همه جانبه است و به سطح کشور های پیشرفته جهان رسیده است حالا به بیش از 70 میلیارد دلار تجارت الکترونیک مدل B2C رسیده است

آلمانی ها را در مکان ششم با 74.1 میلیارد دلار می یابیم که پشت سر فرانسه 79.1 میلیارد دلاری قرار دارند و طی سال های آینده می توانیم رقابت خوبی را بین کره جنوبی ، آلمان و فرانسه در میزان حجم تجارت الکترونیک بخصوص در مدل B2C شاهد باشیم.

اما در رتبه های بالاتر اختلاف به ناگاه زیاد می شود ژاپنی با 124.4 و بریتانیا با 192.5 میلیارد دلار رشد بالایی در معاملات ای کامرس داشته اند که نشان از نگرش و فرهنگ مردم این کشورها به خرید های آنلاین است

اما در برترین رتبه ها مطابق انتظار به آمریکا و چین می رسیم . آمریکا که خود سر منشاء اینترنت و تجارت الکترونیک و تکنولوژی هایی از این دست بوده علی رغم رشد بالا در این زمینه و رسیدن به 648.6 میلیارد دلار در حجم تجارت الکترونیک نوع B2C مغموم قدرت نمایی چینی ها با 975 میلیارد دلار شده اند که با این نرخ رشد سالانه شان باید در طی سال های آینده باز هم شاهد افزایش شکاف چین و آمریکا و بیشتر شدن فاصله این دو و بالا آمدن رقیبی نوظهور به نام هند هم در جدول باشیم.

مردم کشور عزیز مان هم نشان داده اند که در استفاده و نگرش به تکنولوژی های نو حداقل در خاورمیانه پیشتاز بوده اند و می توانست در این لیست با توجه به قرارگیری کشوری مثل کره جنوبی حضور داشته باشد اما مسئولین امر و متولیان سال هاست سیاست گذاری های علطی در اکثر حوزه ها داشته و امیدی بر توسعه یافتگی ایران در جنبه های مختلف با روند فعلی نمی رود.

امیدواریم از تهیه این مطلب استفاده برده باشید.

10 کشور اول ای کامرس در سال 2014

منبع : ایکامرس


نظرات کاربران